חיות מחמד במשרד
תוכן עניינים

חיות מחמד במשרד – בעד ונגד

בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר בעלי עסקים המתירים לעובדים להביא חיות מחמד במשרד – לרוב מדובר על כלבים כמובן. בארה"ב החלו במגמה זו כבר לפני עשרות שנים, כאשר מקומות עבודה רבים עודדו יצירה של יום פתוח לכלבים – יום בו העובדים שיש להם כלבים בבית יכולים להביא את הכלב שלהם לעבודה במשרד. אין ספק שזה גרר הד של תגובות חיוביות ושליליות כאחד, מה שמעלה את השאלה האם חיות מחמד במשרד מהווים יתרון או חיסרון? האם הם תורמים לעובדים ולעבודה בעסק? או דווקא עושים נזק? ובכן כמו לכל דבר בחיים – גם כאן יש למטבע שני צדדים ונשמח להציג את שניהם.

היתרונות והטיעונים לטובה חיות מחמד במשרד:

אז מחקרים רבים מצביעים על מספר יתרונות משמעותיים בהבאת כלבים למשרד. אלה תורמים לאווירה נעימה, חיובית, רגועה וידידותית יותר במשרד מעצם העובדה שהם נמצאים שם (בנינו – מי יכול להיות עצבני כשהוא כלב כמה כלבים חמודים מקשקשים בזנב לנוכחותך?). ובכן זה לא מסכתם בזה שכן מחקרים שבוצעו מראים אפילו על ירידה בלחץ דם ובסטרס שחווים בעלי הכלבים ואנשים במקום העבודה. זה טבעי שאנשים ירגישו רגועים יותר לראות שהכלב שלהם נמצא בסמוך אליהם במקום בטוח מאשר לבד בבית ואינם יודעים מה קורה אתו או איזה בלגן ישאיר אחריו בבית כשיחזרו. בנוסף לכל זה אנו רואים מגמה של עלייה בכמות האנשים שאימצו כלבים כתוצאה מכך שנחשפו אליהם בעבודתם במשרד והבינו שעל אף סדר היום התובעני שלהם הם ללא ספק יכולים לגדל כלב ולתת לו חיים טובים יותר מבלי לפגוע באלה שלהם. תוסיפו לכך את העובדה שבעלי הכלבים נהנים מהוזלה בעלויות של תחזוקת הכלב (ללא צורך בהשכרת דג ווקר למשל) ותקבלו מגוון יתרונות נהדרים. עבור בעל עסק יכול להיות גם יתרון משמעותי לתדמית של העסק שכן הוא מקרב בין המותג לבעלי חיים מה שעשוי לתרום למוניטין חיובי יותר של החברה. נוסף לכל זה גם העובדים יוכלו להרגיש יותר בנוח להישאר במשרד גם שעות נוספות ולבצע את העבודה כשאין להם את הלחץ לחזור הביתה לראות מה קורה עם הכלב שלהם.

הטענות נגד חיות מחמד במשרד:

אז לצערנו הרב לא הכול ורוד ויפה כפי שהיינו רוצים ויש גם חלק שמתנגדים להבאת כלבים ובכלל לנושא חיות מחמד במשרד. אלה מסבירים כי הכלבים עשויים למשוך את תשומת הלב של בעליהם ושל עובדים אחרים במשרד, להוביל לשעות רבות במהלך היום של חוסר ריכוז. בנוסף, בעלי הכלב יצטרך לדאוג לו למזון ומים וגם סיבובים תכופים לעשיית צרכים מה שעשוי לגזול ממנו זמן במהלך היום ולהפחית את הפרודוקטיביות שלו. תוסיפו לכך את העובדה שאנשים רבים פוחדים מכלבים ובעלי חיים שונים ועשויים לפתח חרדות ולחצים, ולהרגיש לא בנוח במקום העבודה שלהם – ותקבלו מגוון סיבות לכך שבעלי עסקים רבים דווקא מעדיפים מהכנסת חיות מחמד במשרד.

גם אצל הכלבים לא הכול מושלם:

מנקודת המבט המתייחסת לכלבים בלבד הרי שיש כמה חסרונות שצריך לשים אליהן לב גם כן. ראשית אנו פוגעים בהרגלי הכלב שלנו להיות לבד, מה שעשוי לגרום לו לפתח חרדות כאשר נצטרך להשאיר אותו לבד בבית ולצאת לסידורים למשל. בנוסף, כלבים מפונקים יותר עשויים לדרוש ליטושים ואקסטרה תשומת לב מה שעשוי לגרום לבזבוז זמן יקר לבעלים בזמן העבודה. לבסוף, גם הבריאות של הכלבים בסכנה שכן כלבים אלרגיים או רגישים לחומרי גלם מסוימים עשויים להיחשף אליהם בעבודה כמו מעט מזון שנפל על הרצפה וכד'.

לסיכום; יש טענות בעד ונגד חיות מחמד במשרד. אתם כבעלי עסקים תצטרכו לקבל את ההחלטה שלכם באיזה צד של המאזניים אתם עומדים וכיצד תרצו לבנות את התדמית של העסק שלכם הן כלפי העובדים שלכם והן כלפי העולם החיצוני.

המאמרים האחרונים שלנו