צבע העסק
תוכן עניינים

איך תתאימו את הצבע הנכון לעסק שלכם?

הסביבה העסקית שלכם, בין אם מדובר על קליניקה רפואית, משרד של חברת פרסום או משרד עורכי דין, תשפיע במידה ניכרת על התחושות והרגשות במקום. הצבעים בעסק שלכם יכולים להשפיע לא רק על מיתוג החברה שלכם וההתאמה של הצבעים למותג אלא גם על איך ירגישו העובדים, האורחים והלקוחות שלכם במקום. לכן, ישנה חשיבות רבה לצבעים שתבחרו לעסק שלכם ולמשרד, החנות או חלל העבודה שלכם. אלה מהווים חלק בלתי נפרד ממה שאתם רוצים לשדר ואם בעבר אנשים היו מעצבים את המשרד/בית העסק רק בצבעי שחור לבן או ללא קונספט מיוחד, הרי שכיום אנשים רבים משלבים יותר צבעים ולא חוששים מההשלכות, להיפך. בכתבה זו נסקור את הצבעים השונים, למה הם מתאימים ובעיקר למי.

הצבע הלבן – קלאסי אך חשוב להימנע משימוש מופרז:

הצבע הלבן הוא ללא ספק אחד הצבעים הקלאסיים. אנשים מתייחסים אליו כצבע נייטרלי ולכן יש אלמנטים שונים ורבים במשרדים, חנויות ובתי עסק שונים העושים שימוש בצבע הלבן כצבע העיקרי. שימוש בצבע לבן בקירות ובתקרה עשויים להעניק תחושה של מרחב אולם כדאי להשתמש בצבעים נוספים (או לפחות באחד נוסף) על מנת לשבור מעט את הצבע.

הצבע האדום – למי זה מתאים?

מהצבע הקלאסי והניטרלי לאחד הצבעים היותר בולטים ומושכי תשומת לב – הצבע האדום. התאמת הצבע הנכון לעסק שלכם תלוי במידה רבה במה אתם רוצים לשדר, מה אתם רוצים שאנשים ירגישו. לצבעים יש משמעות רבה לעניין זה. כך למעשה הצבע האדום נחשב לבולט ודומיננטי, הוא יסמל אהבה, תשוקה, אנרגיה ומביא אתו הרבה אומץ ללא ספק. מצד שני הוא משדר זהירות ולכן חשוב מאוד לראות כיצד להתאים אותו במשרד: אם זה בצבעי הקירות, בריהוט או באביזרים שונים. בדרך כלל יעשו בו שימוש בענף הספורט, המזון, צעצועים לילדים, דייטינג וכו'.

הצבע הצהוב – מעורר אנרגטית:

הצבע הצהוב בולט משום שהוא מאיר את החלל, מעורר וממריץ את האנרגיות והמוטיבציה. גם בגוונים שונים הוא יכול להתאים והוא ללא ספק מעורר התלהבות, אנרגיות ומעודד אווירה חיובית, ספונטנית ולעתים אפילו שובבה. הוא יכול להתאים למגוון תחומים, החל מפנאי וטיולים, דרך ספורט ועד מוצרי מזון ועוד.

הצבע הכתום – סקרנות וחופש:

לא סתם הצבע הכתום הוא שילוב של אדום וצהוב יחד – גם במשמעות שלו הוא דומה למאפיינים של שניהם ויש לו קמצוץ של מקוריות של עצמו. כך למעשה הצבע הכתום משלב בין הרפתקנות, יצירתיות, משיכת תשומת לב וכמובן בולטות ועד שידור ביטחון עצמי. מזון, אומנות, ספורט ותחומים אחרים יכולים להתאים לצבע הזה.

הצבע הוורוד – מאהבה ועד תקווה:

אחד הצבעים הפופולריים ביותר בענפי התעשייה השונים הוא כמובן הצבע הוורוד. מלבד העובדה שאנשים רבים אוהבים את הצבע הורוד והוא נחשב למרגיע, נעים לעין, עדין ומיוחד הוא גם כזה שמעורר סקרנות, אופטימיות ובעיקר תקווה. הצבע הוורוד מזוהה גם עם אתרי דייטינג והיכרויות, גם עם נושא האהבה, גם עם עסקים הפונים לקהל הנשי בעיקר, עסקים הקשורים במתנות וכמובן מזוהה גם עם פעילות הגברת המודעות לסרטן השד.

הצבע הסגול – רוחניות ודמיון:

הצבע הסגלגל מכניס אותנו לעולמות אחרים של רוח, דמיון, רגישות, חמלה, יצירתיות ועוד. הוא משדר מסתורין, לעתים גם יוקרה וללא ספק נחשב לאחד הצבעים המחדדים את האינטואיציה שלנו. משתמשים בו המון בחדרי טיפולים, בעיקר טיפולים אלטרנטיביים, יועצים, פגישות רוחניות, חללי סטודיו לאימונים, מדיטציה, יוגה ועוד.

הצבע הירוק – המקום המיוחד של הטבע:

אין ספק כי במחשבה על צבע ירוק יכולים להעלות לכם 2 דברים לראש: כסף מצד אחד וטבע מצד שני. תלוי באדם ועד כמה הוא חומרי או רוחני יותר בדרך כלל. הצבע הירוק משדר צמיחה, הרמוניה, יציבות ואיזון. נראה אותו משולב לרוב בתעשייה הקשורה בהדברות, גינון, חקלאות, אנרגיה ירוקה ולעתים גם במערכות החינוך, בריאות, הבידור ועוד. הוא מתאים לאנשים בכל הגילאים, נותן הרגשה של נעורים ותחיה מחודשת ומתאים למגוון עסקים.

הצבע הכחול – נאמנות וכנות:

אחד הצבעים הפופולריים ביותר הוא ללא ספק הצבע הכחול. הוא משדר אמון, ביטחון, אחראיות, נאמנות ובעלי עסקים רבים מחליטים לצבוע את העסק שלהם בגווני הצבע הכחול. במיוחד עסקים הרוצים לשדר אמינות, יציבות וביטחון ללקוחות שלהם. מצד שני הכחול גם מזוהה עם מים ושמיים הנחשבים לשטחים רחבי ידיים מה שיוצרת תחושה מרחבית גדולה, אפשרויות בלתי נגמרות ותחושה שהיא לעתים מעבר לחומריות שעל הארץ.

הצבע השחור – כוח וסמכות לצד אלגנטיות חסרת פשרות:

זה לא סוד ששחור זה אחד הצבעים הפופולריים ביותר כיום. אנו רואים אותו בכלי רכב, בצבעי הריהוט ובכל מקום למעשה. הוא נחשב לצבע נייטרלי אך עומד בפני עצמו יפה מאוד. הוא משדר אלגנטיות ויוקרה, סמכות, כוח ועוצמה. עסקים רבים צובעים את העסק שלכם בשחור בשילוב עם צבע נוסף כיוון שהוא יכול להתאים ברמת השילוב כמעט עם כל צבע.

 

המאמרים האחרונים שלנו