עבודה היברידית
תוכן עניינים

עבודה היברידית בחללי עבודה משותפים

בעידן שבו עבודה מרחוק הופכת במהירות לנורמה, הרעיון של עבודה היברידית הוא כבר חלק בלתי נפרד מעולם העסקים. מודל זה משלב גם עבודה מרחוק וגם עבודה במשרד, ומציע גמישות ויכולת הסתגלות. עם השינוי הזה, חללי עבודה משותפים הופיעו כחוליה חזקה מאד בשרשרת הזו. הופעתם של חללי עבודה משותפים משמשת כנקודת חיבור, המאפשרת לאנשי מקצוע ממגזרים שונים לחלוק סביבה שיתופית עסקית שתורמת לא מעט לאפקטיביות העבודה. מיד נתעמק בנושא של חללי עבודה משותפים וכיצד הם מתאימים לסגנון העבודה ההיברידית.

עבודה היברידית – זה כבר לא טרנד

המונח "עבודה היברידית" קיבל יותר מודעות כאשר הקורונה פרצה לחיינו ועסקים רבים בין אם קטנים ובין אם גדולים ובכל תחום, נאלצו להסתגל לאמצעי ריחוק חברתי שיאפשר עבודה מהבית. עם זאת, שורשיו נעוצים בהיסטוריה ארוכה יותר של יוזמות עבודה מרחוק שזכו לדרגות שונות של הצלחה. למעשה, המודל ההיברידי מספק לעובדים את החופש לבחור היכן הם עובדים, בהתאם למשימות, אחריות וההעדפות האישיות שלהם. לא מדובר בפתרון אחד שמתאים לכולם, אלא בגישה הניתנת להתאמה אישית המכבדת את הצרכים האישיים תוך התייחסות למטרות הארגוניות.

איך נכנסים לתמונה חללי עבודה משותפים?

חללי עבודה משותפים ממלאים תפקיד חשוב במימוש מודל העבודה ההיברידית. הם כוללים מתחמים איכותיים שנועדו להציע סביבת עבודה נוחה, הדומה למשרד המסורתי אך עם גמישות משופרת. על פי חברת 'אמיס' המשכירה מתחמים משותפים משרדיים, מתחמים אלו מספקים משאבים משותפים כגון אינטרנט מהיר, חדרי ישיבות ומרחבים חברתיים המקלים על יצירת סביבת עבודה אפקטיבית שגם מביאה ליותר יצירתיות ופרודוקטיביות. סביבה זו נותנת מענה לכמה מהמגבלות של עבודה מרחוק גם בתקופות קורונה, לצורך העניין, בה יש צורך בריחוק חברתי, וגם בכלל כאשר יש בעיה מבחינת נגישות פיזית למשרדים.

האם קל להסתגל לעבודה היברידית במתחמים משותפים?

ככל שהעבודה ההיברידית ממשיכה לקבל מודעות ולהיות מבוקשת יותר ויותר, חללי העבודה המשותפים מתאימים את עצמם כדי להיות רלוונטיים בין אם זה בעיצוב, בטכנולוגיה, בתאורה ובארגונומיה. הם מגבירים את הגמישות של התוכניות שלהם, מציעים חוזים לטווח קצר ומיישמים טכנולוגיות ללא מגע כדי למזער את המגע ככל שניתן. חלק אפילו מספקים שירותים ייחודיים כמו הרצאות, אירועים חברתיים ועוד שירותים שיוצרים קהילה של ממש של אנשי עסקים. רמת הסתגלות זו יוצרת מערכת יחסים הדדית בין חללי עבודה משותפים לבין מודל העבודה ההיברידי כאשר כל אחד מזין את הצמיחה והקבלה של האחר.

למרות התמונה האופטימית והאידיאלית, אל תטעו, יש אתגרים שצריך להתמודד איתם. חללי עבודה משותפים מושכים לעתים קרובות אנשי מקצוע מתעשיות מגוונות, והרמוניה בין תרבויות העבודה והציפיות השונות שלהם עשויה להיות מאתגרת. בנוסף, בעיות הקשורות לאבטחת מידע ופרטיות עברו לא מעט מהפכות על מנת שאלו יוכלו להגיע לרמה בה אנשי המשרד יוכלו להגיע בבטחה אל המשרדים וליהנות מאבטחה ברמה גבוהה, ועבודה רגועה.

עם זאת, ההזדמנויות עולות בהרבה על האתגרים הללו. חללי עבודה משותפים יכולים לשמש כמרכזים חדשניים ולעודד שיתוף פעולה בין המגזרים השונים. הם גם מציעים פתרונות איכותיים לסביבה ולעסקים קטנים שאינם יכולים להרשות לעצמם את העלות של חללי משרדים רגילים בהשכרה חודשית.

כשמדובר בעסקים, חשוב שתהיו מלווים באנשי המקצוע הטובים ביותר

מודל העבודה ההיברידית אינו טרנד חולף כאמור, אלא מגמה מתפתחת שנועדה לעצב מחדש את עתיד העבודה. חללי עבודה משותפים מתגלים כחשובים לתהליך זה, ומציעים קרקע פורייה לחדשנות, שיתוף פעולה וגמישות. ככל שעסקים גדולים וקטנים שואפים להסתגל, סביבות העבודה הללו ימשיכו להתפתח, ויציגו אתגרים והזדמנויות כאחד. המפתח למיצוי מלוא הפוטנציאל של העסקים הללו נמצא ביצירת מערכת מאוזנת המכבדת את הצרכים האישיים תוך השגת יעדים ארגוניים. לכן, ככל שנתקדם נצמח ונתפתח השילוב בין עבודה היברידית לבין חללי עבודה משותפים ללא ספק יעמיק, ויעצב את הדרך בה אנו חושבים על עולם התעסוקה והעבודה גם בעתיד.

חברת 'אמיס' המתמחה בנדל"ן מסחרי משכירה משרדים למגוון עסקים מהקטנים ביותר ועד לגדולים בהוד השרון. המשרדים מאובזרים היטב, מותאמים לטכנולוגיה החדשנית ביותר ומתאימים לעורכי דין, פיננסים, יועצים, הייטק, משרדי פרסום וקריאייטיב, ולמעשה לכל משרד המבקש לעצמו משרדים איכותיים בעלויות טובות ומתאימות ועם היכולת לייצר פרודוקטיביות מוגברת. צרו קשר כבר כעת, לליווי מקצועי ואישי לבחירת המשרד המתאים לכם.

 

המאמרים האחרונים שלנו